بیلت آلومینیوم ایرالکو آلیاژ 6063

تحلیل بازار شمش و بیلت آلومینیوم در هفته گذشته منتهی به ۹ آذر ۱۳۹۶

در هفته گذشته بازار همچنان چشم انتظار عرضه آلومینیوم در بورس بود تا شاید گره ای از کلاف سردرگم صنعت آلومینیوم کاسته شود و حداقل تا حدودی شفافیت در قیمت به بازار بازگردد .

بازار شمش آلومینیوم در هفته گذشته

به رغم عدم عرضه قیمت شمش با نیم نگاهی به تحولات قیمت بازارهای جهانی با اندکی کاهش در پایه ۱۰۴۰۰ تومان بصورت تحویلی پیشنهاد می شد، همچنان مبحث نقدینگی و کاهش سطح تقاضا از علل محدود کاهش قیمت شمش در بازار بود. شایان ذکر است که قیمتهایی که در بازار پیشنهاد می گردد هنوز با قیمتهای بورس فاصله زیادی دارد که این امر نشات گرفته از عدم عرضه به موقع و مکفی شمش و بیلت و تزریق قطره چکانی مواد اولیه به بازار است.  

بازار بیلت آلومینیوم در هفته گذشته

بیلت هم در هفته گذشته در محدود قیمتی ۱۰۸۵۰ تومان پیشنهاد می شد. اقدام به فروش بیلت از طرف برخی شرکتها به منظور تامین نقدینگی مورد نیاز خود، همچنین رویکرد مصرف کنندگان به استفاده از بیلتهای ریختگی DC و کیفیت قابل قبول برخی از این بیلت ها به همراه فرجه زمانی پرداخت وجه کالا، باعث شده که بازار اشتیاق چندانی برای بیلت ایرالکو و خرید نقدی نداشته و در نهایت بیلت در بازار با کاهش همراه بود .  

بازار جهانی آلومینیوم در هفته گذشته

در معادلات جهانی فلزات، علیرغم کاهش سطح موجودی انبارهای LME قیمتهای آلومینیوم با سیر نزولی همراه بود. اقدام بانک مرکزی چین در محدودیت اعتبارات شرکتهای بزرگ و کاهش تقاضا، افزایش سطح موجودی انبارهای شانگهای و … آلومینیوم را در مسیر نزولی قرارداد که در نهایت این نوسانات میانگین قیمتی فلز آلومینیوم را ۲۰۷۰ دلار و ۲۰ سنت در هفته گذشته رقم زد.  

بازار ارز و تاثیر آن بر نرخ آلومینیوم

بازار ارز هم همچنان در مسیر رشد قرارداشت و با حرکتی آرام با افزایش قیمت همراه بود. افزایش سطح تقاضا با نزدیک شدن به پایان سال میلادی از دلایل استقامت قیمتی دلار بود که در نهایت میانگین این مولفه در هفته گذشته حدود ۴۱۲۵ تومان ثبت شد (قیمت اعلامی ارز بر اساس نرخ اعلامی صرافیهای مجاز و قیمتهای مندرج در روزنامه دنیای اقتصاد).  

پیش بینی قیمت آلومینیوم در هفته جاری

با لحاظ شاخصه های موثر در فرمول تعیین قیمت پایه شمش، قیمت های پایه عرضه شمش آلومینیوم به شرح ذیل پیش بینی می گردد.

  • شمش ۹۹/۷۰: ۹۱۸۲ تومان
  • شمش ۹۹/۷۵: ۹۲۱۲ تومان
  • شمش ۹۹/۸۰: ۹۲۴۲ تومان
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *