تولید پروفیل آلومینیوم

تولید پروفیل آلومینیوم با قالب اکسترود اختصاصی

انواع پروفیل آلومینیوم با قالب و مقطع اختصاصی با آلیاژ های گروه ۶۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۷۰۰۰ در کارخانه های شهرک خیرآباد اراک با تناژ مورد نیاز اکسترود می گردد. پروفیل های آلومینیومی با توجه به کاربردی که دارند با مقاطع مختلفی تولید می گردند. هر یک از آنها با توجه به نوع استفاده باید دارای طراحی و مواد تشکیل دهنده خاصی باشند. مواد اولیه و آلیاژ آن می تواند به پروفیل کمک کند تا بهترین عکس العمل را در جایگاه و موقعیت جدید خود داشته باشد. پروفیل های آلومینیومی دارای مقاطع استانداردی هستند که معمولا در بازار موجود بوده و به راحتی می توان انواع آن را تهیه نمود. ولی در مورد مقاطع اختصاصی که از طرحی مهندسی معکوس شده و یا از ابتدا طراحی و تولید خواهد شد باید قالب مخصوص بر اساس نقشه مونتاژی و یا قطعه سازی ساخته شود.  

مراحل اکستروژن آلومینیوم

اکستروژن یک فرایند تغییر شکل پلاستیک که در آن یک استوانه جامد از جنس آلومینیوم (بیلت) با فشرده سازی از طریق باز کردن قالب کوچکتر اکسترود می گردد. بیلت به منظور تسهیل فرایند تغییر شکل پیش گرم می شود.  

تشکیل محصول نهایی

اکسترود آلومینیوم منجر به تولید شاخه های از پروفیل خواهد شد که از قالب خارج شده است. قبل از اکسترود و برای به حداقل رساندن ضایعات و دور ریز بهتر است طول مورد استفاده محاسبه گردیده و ظریبی از آن برای برش طول یک شاخه در نظر گرفته شود.  

مراحل تولید قالب اکستروژن آلومینیوم:

 

نحوه سفارش پروفیل آلومینیوم اختصاصی

برای تولید پروفیل اختصاصی نیاز به قالب مخصوص است که اولین قدم برای ساخت پروفیل آلومینیوم محسوب می گردد. آلوم متال می تواند بهترین گزینه برای تولید پروفیل های آلومینیومی اختصاصی باشد و تمامی مراحل کار را به کارشناسان متخصص آن بسپارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *