تولید پروفیل آلومینیوم روش اکستروژن

فرآیند تولید پروفیل آلومینیوم روش اکستروژن

تولید پروفیل آلومینیوم روش اکستروژن را در این مقاله و مقالات بعدی توضیح خواهیم داد.پروفیل آلومینیوم در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به نوع مقطع و طرح دراای کاربرد های متنوعی می باشند. هیچ محدودیتی در شکل، طول، اندازه و بسیاری از مشخصات آن نیست و فقط لازم است بتوان قالب آن را طراحی و اکسترود نمود. برای آشنایی شما با مفاهیم فرآیند تولید پروفیل آلومینیوم روش اکستروژن به اختصار برخی از آنها می پردازیم.  

اکستروژن پروفیل چیست؟

اکستروژن فرآیند تغییر شکل پلاستیک است که در آن بیلت در اثر اعمال نیرو از قالبی با سطح مقطع کوچکتر عبور می کند. در واقع اکستروژن فرآیند متراکم سازی غیر مستقیم است.  

تنش سطحی بیلت در اکستروژن

نیروهای لازم برای این متراکم سازی به وسیله تماس بیلت با محفظه قالب و قالب ایجاد می شوند که مقادیر آنها بسیار زیاد است. تماس بیلت با محفظه قالب منجر به ایجاد تنش های فشاری بالایی شده که این تنش ها باعث کاهش احتمال بروز ترک سطحی بیلت حین انجام فرآیند می شوند.  

پیش گرم کردن بیلت برای اکستروژن

اکستروژن بهترین روش برای شکستن ساختار ریختگی بیلت است چرا که در این فرآیند بیلت تنها تحت تاثیر نیروهای فشاری قرار می گیرد. بسته به نوع آلیاژ و روش مورد نظر، اکستروژن می تواند به صورت سرد و گرم انجام شود. در اکستروژن گرم، بیلت برای تسهیل در انجام تغییر شکل پلاستیک، پیش گرم می شود. در مقالات بعدی اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار شما قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *