فروشنده شمش آلومینیوم المهدی مشهد

تحلیل بازار آلومینیوم در هفته منتهی ۲ شهریور ۱۳۹۶

گزارش تحلیل بازار آلومینیوم طی هفته گذشته منتهی به ۲ شهریور ۱۳۹۶ به صورت تفکیکی قیمت شمش و بیلت آلومینیوم، ارز و پیش بینی برای این هفته ارائه می گردد.

قیمت شمش آلومینیوم

آلومینیوم که در هفته های گذشته با جهش های قیمت همراه بود با شروع توزیع شمش این نوسان قیمت تقریبا آرام گرفت و شمش در پایه ۹۴۰۰ تا ۹۴۲۰ تومان در بازار پیشنهاد قیمت شد. عرضه شمش و بیلت آلومینیوم در بخش قیمت روز آلومینیوم همیشه به روز رسانی می گردد.  

قیمت بیلت آلومینیوم

بازار بیلت هم به واسطه آرام گرفتن قیمتها روند یکسانی در پیش داشت و قیمت بیلت ایرالکو در پایه ۱۰۱۵۰ تا ۱۰۲۰۰ در بازار پیشنهاد می گردید. تولید کنندگان و عرضه کنندگان بیلت های ریختگی DC هم با توجه به ثبات قیمت شمش قیمت بیلت های تولیدی خود را بر اساس نوع کیفیت در حدود ۱۰۲۰۰ تومان در بازار پیشنهاد قیمت می دادند.  

بازار جهانی آلومینیوم

در بازار جهانی فلزات ، آلومینیوم هم تحت تاثیر تقاضای بالای چین و کاهش ارزش دلار با نوساناتی محدود همراه شد و میانگین قیمتی این فلز در هفته گذشته در بازارهای جهانی ۲۰۹۴ دلار و ۶۰ سنت ثبت شد که نسبت به میانگین دو هفته قبل ۲۲ دلار افزایش داشت . نکته قابل تامل اینکه افزایش سطح تقاضا از طرف چین و نگرانی از کاهش آلومینیوم با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما می تواند محرک بالا رفتن قیمت در بازارهای جهانی باشد .  

بازار ارز و تاثیر آن بر نرخ آلومینیوم

بازار ارز هم در هفته گذشته با افزایشی خزنده و محدود همراه بود و میانگین قیمت ارز در هفته گذشته بر اساس اعلام صرافیهای مجاز ۳۸۳۳ تومان اعلام شد که نسبت به میانگین دو هفته قبل ۱۶ تومان افزایش داشت (قیمت اعلامی ارز بر اساس نرخ اعلامی صرافیهای مجاز و قیمت های مندرج در روزنامه دنیای اقتصاد).  

پیش بینی قیمت آلومینیوم در هفته جاری

در همین راستا و بر اساس فرمول تعیین قیمت پایه و مولفه ارز . قیمت پایه عرضه شمش آلومینیوم گرید ۹۹/۷۰ برای هفته جاری حدود ۸۶۳۱ تومان پیش بینی می گردد . شایان ذکر است که شرکتهای عرضه کننده مبلغ ۳۰ تومان به ازای افزایش گرید شمش ، به قیمتهای پایه عرضه اضافه می نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر و به صورت آنلاین از قیمت و عرضه بورس آلومینیوم با کانال تلگرام آلوم متال همراه باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *