رشد تجارت الکترونیک با تغییر به سمت تولید خودروی آلومینیومی

رشد تجارت الکترونیک با تغییر به سمت تولید خودروی آلومینیومی

رشد تجارت الکترونیک با تغییر به سمت تولید خودروی آلومینیومی با استحکام بالا، وزن کم و بی نهایت قابل بازیافت.مطالعه Alumobility نشان می دهد که چرا ناوگان خودروی تحویل آخرین مایل (LMDV) باید از وسایل نقلیه فشرده آلومینیوم تشکیل شود

 Alumobility اعلام کرده است که یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که وسایل نقلیه تحویل آخرین مایل آلومینیومی (LMDV) مزایای قابل توجهی در کاهش وزن و کاهش هزینه‌ها و همچنین کاهش ردپای کربن دارند. با ادامه رشد تجارت الکترونیک، صنعت لجستیک در حال برنامه ریزی قابل توجهی  برای معرفی ناوگان LMDV بوده که موجب روی آوردن به آلومینیوم به عنوان ماده ایده آل برای رفع نیازهای بازار با در نظر گرفتن هزینه ها، اهداف پایداری و عملکرد است.

این مطالعه نشان می‌دهد که مدیران ناوگان LMDV که برای وسایل نقلیه الکتریکی/باتری الکتریکی با آلومینیوم فشرده (EV/BEV) انتخاب می‌کنند، در مقایسه با خودروهای موتور احتراق داخلی فولادی (ICE) ، ۴۵ درصد در هزینه صرفه‌جویی می‌کنند

مزایای کلیدی وسایل نقلیه آلومینیوم فشرده در مقایسه با خودروهای فولادی ICE عبارتند از:

  •        وزن سبک تر
  •        بی نهایت قابل بازیافت   
  •       کاهش هزینه ها
  •        کاهش انتشار گازهای گلخانه ای
  •        هزینه نگهداری و انرژی کمتر
  •        خطر خوردگی کمتر
  •       با دوام تر

یکی از مزایای اصلی دور شدن از فولاد و به سمت ناوگان LMDV با آلومینیوم فشرده این است که آلومینیوم ۴۰ درصد سبک تر از فولاد است، و چون بازار به خودروهای EV/BEV به عنوان یک گزینه پایدار روی می آورد، اهمیت دارد. وسایل نقلیه آلومینیوم فشرده به ظرفیت باتری کمتر و نیروی موتور کمتری برای دستیابی به عملکرد مشابه با همتایان فولادی، چه خودروهای معمولی ICE یا EV/BEV نیاز دارند.

به گفته دفتر کارآیی انرژی و انرژی های تجدیدپذیر ایالات متحده، دفتر وزارت انرژی ایالات متحده، برای راه اندازی یک وسیله نقلیه سبک تر از یک وسیله نقلیه سنگین انرژی کمتری مصرف می شود. در واقع، کاهش ۱۰ درصدی وزن خودرو می تواند به کاهش ۶ تا ۸ درصدی در مصرف سوخت منجر شود.

جایگزینی قطعات فولادی یا آهنی سنتی با جایگزین های سبک وزن مانند آلومینیوم می تواند وزن خودرو و شاسی را تا ۵۰ درصد کاهش دهد و مصرف سوخت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

علاوه بر این، کل هزینه مالکیت یک وسیله نقلیه EV/BEV با آلومینیوم فشرده کمتر از یک وسیله نقلیه فولادی ICE یا EV/BEV است. علاوه بر کاهش هزینه‌های خالص سوخت/الکتریسیته، تعمیر و نگهداری نیز هزینه کمتری دارد زیرا آلومینیوم بادوام‌تر است و خطر خوردگی کمتری دارد.

پروفسور مارک وایت، مدیر فنی Alumobility، گفت: “وسایل نقلیه فشرده آلومینیوم، تغییر دهنده بازی برای بازار LMDV هستند.” طراحی LMDV دارای پنل‌های مسطح بزرگ است، بنابراین برای استفاده از مزیت سبک‌وزنی آلومینیوم مناسب است.

این به نوبه خود با ۴۷ درصد پس انداز انبوه تبدیل می شود. علاوه بر مزایای هزینه و سبک وزن بودن، مزایای پایداری قابل توجهی برای وسایل نقلیه آلومینیوم فشرده وجود دارد که منجر به انتشار کربن کمتر در طول عمر و در نتیجه آلاینده ها را کاهش می دهد.

در واقع، در طول عمر یک وسیله نقلیه، هنگام مقایسه یک LMDV فولادی ICE با یک AIV BEV LMDV، کاهش قابل توجهی در انتشار CO2 وجود دارد. یک مطالعه LCD در سال ۲۰۲۲ نشان داد که یک خودروی فولادی ICE در طول عمر خود ۷۷ تن CO2 تولید می کند در حالی که یک AIV BEV، ۴۷ تن CO2 در طول عمر خودرو و یک BEV فولادی ۵۰ تن CO2 تولید می کند.

کاهش ۴ درصدی کربن مزایای زیر را به همراه دارد:

  •          22 درصد صرفه جویی در جرم یا ۵۴۰ کیلوگرم
  •          کاهش حجم باتری ۶ کیلووات ساعت
  •          کاهش ۵ درصدی هزینه هر مایل

با معرفی برنامه اقدام پاک پرزیدنت بایدن، که امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ در ایالات متحده شاهد کاهش ۵۰ تا ۵۲ درصدی گازهای گلخانه ای نسبت به سطوح سال ۲۰۰۵ باشد، صنایع لجستیک و LMDV فشارهایی را برای قرار دادن پایداری به عنوان یک اولویت اضافه کرده اند.

علاوه بر این، برنامه اقدام بدون آلودگی اتحادیه اروپا برای سال ۲۰۵۰، اهداف مشخصی را برای سال ۲۰۳۰ از جمله بهبود کیفیت هوا تعیین می کند تا تعداد مرگ و میرهای زودرس ناشی از آلودگی هوا تا ۵۵ درصد کاهش یابد.

پروفسور وایت گفت: “قابلیت بازیافت بی نهایت و ارزیابی چرخه عمر پیشرفته مرتبط با وسایل نقلیه آلومینیوم فشرده، عامل اصلی برای بازار LMDV است که برای آینده برنامه ریزی شده و به دنبال دستیابی به اهداف پایدار است.”

امتیاز
  • ستاره
درحال ارسال
امتیاز شما به مطلب 5 (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *