پیش بینی قیمت آلومینیوم بازار ایران جهان

پیش بینی قیمت شمش آلومینیوم در بازار ایران و جهان

پیش بینی قیمت شمش آلومینیوم در بازار ایران و جهان به عوامل مختلفی مثل موجودی انبار و قیمت در بورس های جهانی لندن و شانگهای، نرخ ارز و… بستگی دارد.

بازار آلومینیوم ایران

بازاری است که تعداد زیادی تولیدکننده و مصرف‌کننده بر سر یک کالای همگن و خاص به داد و ستد می‌پردازند. در این نوع بازار سهم هر تولیدکننده از تولید آن کالای خاص اندک است و مثلًا یک تولیدکننده درصد بالایی از سهم بازار را در اختیار ندارد.

در نتیجه هیچ تولیدکننده‌ای نمی‌تواند با استفاده از کم و زیاد کردن تولیدش روی قیمت بازار تأثیر بگذارد.

قیمت کالا در بازار رقابتی به صورت یک داده‌است. اگر تولید کننده‌ای کالای خود را با قیمتی بالاتر از از قیمت بازار ارائه کند، خریداری نخواهد داشت و اگر با قیمتی پایین‌تر ارائه کند، تمام کالایش به سرعت فروش خواهد رفت ولی در هیچ‌کدام از این دو مورد سایر فروشندگان واکنشی نشان نخواهند داد.  

پیش بینی قیمت شمش آلومینیوم

همان طور که در صفحه پیش بینی قیمت آلومینیم اشاره می گردد یکی از شاخص های مهم تعیین قیمت روز آلومینیوم در ایران و سایر کشور ها نرخ بورس جهانی لندن یا همان LME می باشد که تاثیر زیادی را خواهد گذاشت.
علاوه بر بورس لندن وضعیت نرخ ارز، نرخ عرضه شرکت های بورسی و وضعیت بازار در عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت آلومینیوم در ایران هستند.

نوسانات قیمت شمش آلومینیوم در پایان سال میلادی

  با توجه به روند چند سال اخیر در بازار ارز عموما در پایان سال میلادی فشاری روی بازار ارز اعمال می شود و قیمت ارز مقداری افزایش می یابد و متعاقبا نیز در آغاز سال میلادی قیمت ارز کاهش و با روند نزولی مواجه می شود پس در این ایام دپو کردن آلومینیوم قابل توجیه نیست و خرید به مقدار نیاز مصرف عقلانی است.      

حال در این  بازار چگونه بفروشیم؟

   برای فروش بهتر محصولتان باید حداقل در چهار حوزه متفاوت و برتر باشد:  

  1. کیفیت بهتر: کیفیت توسط مشتریان تعریف می‌شود. مشتری شما چه تعریفی از کیفیت دارد؟
  2. نتایج سریع‌تر و بهتر: اینکه محصول  شما نتایج و منافعی را سریع‌ تر از رقبا ارائه می‌دهد، چه تغییری در زندگی و کار مشتری ایجاد می‌کند؟
  3. ارزان‌تر: محصول شما می‌تواند ازنظر قیمت و از نظر هزینه دراز مدت مالکیت، ارزان‌تر از محصولات رقبا باشد.
  4. ساده‌تر و مناسب‌تر: مشتریان راحت طلب هستند و همیشه محصول یا خدمتی را ترجیح می‌دهند که استفاده از آن راحت‌ تر باشد.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *